Dobra widoczność w wyszukiwarce to klucz do sukcesu niejednej współczesnej marki. Firmy, chcąc zwiększyć sprzedaż i zyskać nowych klientów, korzystają więc z różnych narzędzi marketingowych. Jednym z najskuteczniejszych form promowania oferty w sieci jest bez wątpienia pozycjonowanie stron internetowych. Niestety, proces ten jest bardzo czasochłonny, a na jego wyniki nierzadko trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy. Warto więc wzbogacić swoją strategię o płatne reklamy. Kampanie Programmatic to świetny sposób na generowanie ruchu w witrynie i rozszerzanie świadomości marki. Niemniej jednak warto zacząć od SEO, gdyż bez dobrze zoptymalizowanej witryny, szanse na uzyskanie satysfakcjonujących efektów są dość nikłe. Na co zwrócić wówczas uwagę? Czytaj dalej!
Na czym polega pozycjonowanie stron?
W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych metod, które obejmują różnorodne aspekty witryny i obszary poza jej obrębem. Wszystkie te techniki mają jednak na celu zwiększenie widoczności marki w wynikach wyszukiwania Google i poprawienie jej wydajności. Pozycjonowanie skupia się na optymalizacji wrażeń użytkownika, wdrażając jednocześnie metody zgodne z wytycznymi Google. Jak się więc okazuje, nie jest to najłatwiejsza strategia marketingowa. Niemniej jednak warto z niej skorzystać, gdyż okazać się może najlepszym sposobem na zwiększanie sprzedaży i przygotowanie witryny do przyjęcia odbiorców pochodzących z płatnych reklam, takich jak kampanie Programmatic .
Jakie techniki warto wykorzystać?
Pozycjonowanie to bardzo szeroko pojęta optymalizacja wszelkich aspektów związanych z wydajnością witryny. Oto techniki, które warto wykorzystać w każdej strategii marketingowej online:
- optymalizacja treści,
- budowanie linków,
- dbałość o metadane,
- wykorzystanie właściwych słów kluczowych,
- poprawa szybkości witryny,
- stworzenie mobilnej wersji witryny,
- optymalizacja nawigacji,
- budowanie przyjaznej struktury,
- generowanie zrozumiałych adresów URL,
- prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych.
Wyżej wymienione metody to tylko niewielki ułamek wszystkich technik wchodzących w skład pozycjonowania. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii, warto umiejętnie wdrożyć choć część z nich, gdyż pozwala to na rozwój biznesu i gwarantuje osiąganie lepszych wyników.
Pozycjonowanie pod kątem Programmatic – o czym trzeba pamiętać?
Pozycjonowanie to część strategii marketingowej większości współczesnych firm. Mimo że proces ten wymaga wiele czasu i niemałego wysiłku, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na samodzielne jego wdrożenie lub skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji SEO. Warto też zaznaczyć, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zwiększa również skuteczność płatnych form marketingowych, takich jak kampanie Programmatic. Nic bowiem nie zachęca klientów do zakupów bardziej, niż doskonała witryna dostosowana do ich upodobań. Postaraj się więc, aby aspekt ten stał się stałym elementem Twojej strategii sprzedażowej!